Bouwmachinefabrikanten

Diagnose en software-updates op afstand: de nieuwe services van Connect Cat

ECI - 28/12/2018 13:33:53 - Door
Bouwmachinefabrikanten
Caterpillar

Caterpillar heeft de diensten van Connect Cat uitgebreid. Dankzij telematicagegevens kunnen Cat dealers op afstand materieel van klanten met optimale productie en efficiëntie laten werken.

Diagnose en software-updates op afstand: de nieuwe services van Connect Cat

Geoptimaliseerde updates

Eén van de aangeboden diensten van Connect Cat is het op afstand updaten van de, in de Cat machines ingebouwde, software. Klanten krijgen een seintje zodra een update beschikbaar is, en kunnen deze op een door hen gekozen moment, bijvoorbeeld bij stilstand van de machine, uitvoeren. De klant kan zelf de update uitvoeren en hoeft niet de hulp in te roepen van een Cat mecanicien.

Om te kunnen profiteren van deze service dienen de machines en motoren van Caterpillar minimaal uitgerust te zijn met de 2017B telematicasoftware en beschikken over een on-board PLE641 of PLE 742 kaart.

Diagnose op afstand

Connect Cat beschikt tevens over een nieuw systeem voor het op afstand analyseren van machines en het oplossen van problemen. Eén van de grote voordelen van het systeem is dat de machine niet stopgezet hoeft te worden, wat de globale productiviteit ten goede komt. Momenteel is deze service slechts beschikbaar voor de hydraulische graafmachines van de nieuwste generatie. 

Het tweede voordeel van het systeem is de detectie van potentiële technische problemen. Doordat de machine niet hoeft worden stilgezet, kunnen er vaker diagnoses uitgevoerd worden waardoor eventuele problemen sneller opgemerkt kunnen worden. De dealer kan bepaalde problemen op afstand oplossen, en indien de inzet van een mecanicien nodig is, beschikt laatstgenoemde over alle belangrijke informatie van de machine zodat hij met het juiste gereedschap, onderdelen en documenten naar de klant kan gaan, wat zijn interventietijd aanzienlijk kan verkorten.

 

Opmerkingen